زمانبندی برای ارسال پست

مثل همه شبکه‌های اجتماعی دیگه، زمان در اینستاگرام اهمیت زیادی داره. مردم زمانی پست‌های شما رو میبینن که مشغول تماشای پست‌های دیگران باشن. این زمان، بستگی به این داره که مخاطبین شما از چه قشری هستن.

به طور مثال اگه صاحب یک رستوران هستید، بهترین زمان برای ارسال پست ساعت ناهار و یکی دو ساعت پیش از شام هست تا از طریق هشتگ‌زنی درست، بتونید مردمی که به دنبال رستورانی برای غذا خوردن میگردن رو به سوی خودتون جلب کنید.

در مجموع به دنبال ساعتی بگردید که حس می‌کنید بازخوردهای بیشتری خواهید گرفت. شاید برای یافتن این زمان ایده‌آل، امتحان 2-3 ساعت خاص در روز ایده بدی نباشه. پیگیری در این کار مطمئنا میتونه به افزایش فالوور اینستاگرام شما منجر بشه.

[ دو شنبه 12 اسفند 1398برچسب:, ] [ 16:37 ] [ omid ] [ ]

کپشن جذاب بنویسید

کپشن خودتون رو به گونه ای بنویسید که بتونه توجه مخاطب رو جلب کنه، خوندن اون آسون باشه و مخاطب رو به تعامل تشویق بکنه. برای اینکار اول باید به محتوای پست خودتون نگاه کنین و مرتبط با اون بنویسین.

  • مختصر و مفید بنویسید: نوشته طولانی و غیرمرتبط مخاطب شما رو خسته میکنه. کپشن مکملی برای عکس شماست. اجازه بدید عکس هم با مخاطب سخن بگه!
  • کاربردی بودن: هدف اصلی پست رو فراموش نکنید. مثلا اگه محصولی از برندتون رو در یک عکس معرفی میکنید، دادن اطلاعات کافی درباره‌ی محصول یا نحوه‌ی خرید ضروری هستش.
  • خلاق و شوخ طبع باشید: همه‌ی ما تبلیغات خلاقانه بسیاری رو به یاد داریم که شاید حتی مصرف کننده محصول اون برند نبوده‌ایم، اما بخاطر خلاقیتی که در معرفی اون محصول بکار رفته بود، اون تبلیغ یادمون مانده. نیازی نیست همیشه با یک لحن رسمی با مخاطب خودتون حرف بزنید. شوخ طبعی میتونه باعث بشه فالوورها شما رو دوست داشته باشند.
  • سوال بپرسید: نظرخواهی از فالوورها بهترین راه تعامل با مخاطب‌هاست. درباره‌ی نقاط ضعف و قوت برند، نیازها و درخواست‌های مخاطب و هر چیز دیگه ای که به ذهنتون میرسه سوال کنید و جواب ها رو با دقت بخونید.
  • قصه بگید: قصه‌گویی یکی از قدیمی‌ترین سرگرمی‌های دنیاست که تونسته شکل مخصوص به خودش رو در اینستاگرام هم پیدا بکنه. با قصه‌گویی میتونید برندتون رو بهتر به فالوورها توضیح بدید. مثلاً میتونید در قالب چند استوری صفر تا صد تولید یکی از محصولات خودتون رو در قالب یک قصه روایت کنید.
  • اصول پلتفرم رو رعایت کنید: نکاتی مثل بکاربردن کلمات مهمتر در آغاز کپشن و استفاده درست از هشتگ ها رو رعایت کنید.
[ دو شنبه 12 اسفند 1398برچسب:, ] [ 16:36 ] [ omid ] [ ]

استمرار در پست گذاشتن

حداقل یک پست در روز ارسال کنید و تلاش کنید که همگی متمرکز روی تم خاصی باشن. اینو بدونید که اینستاگرام فعال‌ترین کاربران در هر پلتفرمی رو داره؛ کاربرانی که ساعت به ساعت این اپلیکیشن رو چک میکنن.

با فعال بودن در ارسال پست، نه تنها برندتون رو زنده و پویا نشون میدید بلکه امکان داره خود اینستاگرام تلاش‌های شما رو ببینه و پست‌هاتون رو پروموت بکنه. به عنوان مثال، پست‌هایی که بازدید خوبی دارن به طور خودکار در بخش Explore به نمایش در میان، با این اوصاف، هرگز از تلاش خود دست نکشید.

 

 زمان بندی پست گذاری در اینستاگرام - مشاور سئو


 

[ دو شنبه 12 اسفند 1398برچسب:, ] [ 16:36 ] [ omid ] [ ]

استفاده از هشتگ

هشتگ ها نقش مهمی در بیشتر دیده شدن پست های شما توی اینستاگرام دارند. استفاده از هشتگ ها به صورت صحیح میتونه به رشد کسب و کار شما در اینستاگرام کمک زیادی بکنه.

به تازگی اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ ها رو هم به اپلیکیشن خودش اضافه کرده و افراد زیادی هستند که هشتگ های محبوب خودشون رو فالو میکنند.

همین باعث شده تا هشتگ ها محبوبیت بیشتری در اینستاگرام پیدا کنند و استفاده مستمر از هشتگ ها در انتشار پست ها باعث افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما میشه.

سعی کنید لیستی از هشتگ های پرطرفدار و به اصطلاح داغ در حوزه کاری خودتون روپیدا کنید و اونها رو به شکل لیست در بیارید و از همه اونها به اندازه توی انتشار پست های خود استفاده کنید. به طور طبیعی هر عکسی که با هشتگ مربوط به اون در اینستاگرام پست میکنید باعث میشه ۳ نفر شما رو دنبال بکنه.

برای اینکار از جستجوی خود اینستاگرام استفاده کنید. هشتگ اصلی خودتون رو توی قسمت سرچ بر اساس تگ در اینستاگرام وارد کنید تا به شما نشون بده چه هشتگ هایی شبیه به هشتگ جستجو شده شما وجود داره که عکس های زیادی با اونها برچسب گذاری شده.

انواع هشتگ‌ها

هشتگ انواع خاصی داره که باید راجبه اونها بیشتر بدونید. هر نوع با هدفی خاص به کار برده میشه. انتخاب مناسب هشتگها میتونه منجر به افزایش فالوور اینستاگرام شما بشه، پس باید به اون توجه داشته باشین.

تگ‌های صنعتی: یک تگ سطح بالا حساب میشه. برای دستیابی افرادی که به دنبال برند‌های خاص، خدمات یا محصولاتی خاص هستند باید از این هشتگها استفاده کنید. مثلا #رستوران، #دیجیتال_مارکتینگ.

تگ‌های دقیق: بعضی افراد به طور دقیق میدونن که به دنبال چه محصولاتی هستن. مثلا ممکن هست یک نفر به دنبال خرید یخچال باشه، بنابراین استفاده از هشتگی مثل #یخچال احتمالا یکی از گزینه‌های این فرد میتونه باشه.

تگ‌های برند: تگ هایی که در اونها از برند‌های معروف استفاده شده عموما نام یکی از شرکت‌های معروف در دنیا رو یدک میکشه. این برند میتونه مربوط به یک محصول، لباس یا حتی یک سرویس خاص باشه.

تگ‌های مربوط به انجمن‌ها: اگه پستی که توی صفحه‌ی خود منتشر کردید مربوط به حوزه‌ی شغلی خاصی هست از هشتگهای مربوط به اون استفاده کنید. استفاده از هشتگهای مربوط به تیم‌های ورزشی هم میتونه نظر بسیاری از افراد رو به سمت خودش جلب کنه. مثلا استفاده از #پرسپولیس یا #استقلال میتونه در جلب مخاطب به شما کمک بکنه.

تگ‌های مربوط به مکان: استفاده از این گونه تگ‌ها خودش میتونه مورد توجه قرار بگیره یا نظرات افرادی که در حوالی شما هستند رو جلب کنه.

تگ‌های مربوط به رویداد‌های مهم: ممکن هست شما میزبان یک رویداد باشید یا یک رویداد مهم در حوالی‌تان در حال اتفاق افتادن باشه. شما میتونین نظرات خودتون رو در این مورد در قالب یک پست اعلام کرده و از هشتگ‌های مربوط به رویداد استفاده بکنید.

دشواری‌ در انتخاب هشتگ‌ها

دقیقا مانند زمان‌هایی که میخواید از SEO در وبسایت خودتون استفاده کنید، انتخاب هشتگ مناسب برای اینستاگرام هم میتونه پیچیدگی‌های خاص خودش رو داشته باشه. اگه از یک هشتگ در بیشتر از ۱۰۰۰ پست استفاده شده باشه یک هشتگ دشوار حساب میشه. اگه در صد‌ها پست از اون استفاده شده باشه، این هشتگ دشواری کمتری داره. در واقع اگه شما به دنبال یکی از هشتگ‌های پرکاربرد یا دشوار برین احتمالا پست شما در بین هزاران پست محو میشه و توسط افراد زیادی دیده نمیشه. اما در هشتگها با دشواری‌های پایین‌تر این اتفاق کمتر میوفته. پس بهتره از هشتگهایی استفاده کنید که کمتر مورد استفاده‌ پست‌های دیگه قرار گرفته‌ تا بازدید بیشتری از پست‌های شما بشه.

[ دو شنبه 12 اسفند 1398برچسب:, ] [ 16:34 ] [ omid ] [ ]

پروفایل جذاب برای جذب کردن کاربران

پروفایل اینستاگرام شما دقیقا مثل ویترین مغازه هست و اگه ویترین مغازه شما جذاب نباشه، مشتری ها رو فراری میدید.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور هست و این تصاویر هستند که حرف اول و آخر رو توی اینستاگرام میزنن.

عکس های با کیفیت

عکس هایی که بدون توجه در اینستاگرام گذاشته میشن، مخاطب زیادی نخواهند داشت و مردم به راحتی از اونها رد میشن؛ حتی اگه اونها رو با هدف معرفی برند خودتون بارگذاری کرده باشید.

پس بهتره که از رنگ‌های برجسته توی تصاویر خودتون استفاده کنید و عکس‌هایی بزارید که چشم‌ ها رو به خودشون خیره میکنند. قطعا با انجام این کار قدم بزرگ و مثبتی در راستای افزایش فالوور اینستاگرام خودتون برداشتید.

برای تصاویر تم مشخصی در نظر داشته باشید

ثابت شده تصاویر تک رنگ یا اونهایی که الگوی رنگی ثابتی دارند، در اینستاگرام بیشترین توجهات رو به سمت خودشون معطوف میکنند.

به این خاطر که وقتی افراد مشغول گشت و گذار در تایملاین خودشون هستند، معمولا تصاویری که تم ثابتی دارند توجه اونها رو به سمت خودشون جلب کرده و بلافاصله با دیدن، برند مرتبط با اون رو می ‌شناسند.

ویدئو رو فراموش نکنید

یک قابلیت مهم در اینستاگرام ویدئوهای 1 دقیقه ای هست که به شما این فرصت رو میده تا در60 ثانیه اونچه میخواید به دیگران انتقال بدید. انتشار ویدئو در پروفایل شما کمک میکنه تا پروفایل اینستاگرام شما زنده به نظر برسه و فقط عکس‌های ثابت و بدون صدا در اون دیده نشه.

بهبود کلاس کاری و نظم در پیج

برای پیج خودتون یک لوگوی اختصاصی تهیه کنید و اون رو برای عکس پروفایل قرارش بدید. با این کار به پیج اعتبار میبخشید و اشخاص با مشاهده اون، متوجه این موضوع میشن.

انتخاب اسم، آی دی، آدرس URL و Bio مناسب برای صفحه هم تاثیر زیادی توی کلاس کاری اینستاگرام ‌شما داره و باید به اون توجه کنید.

علاوه بر این‌ موضوعات، پیشنهاد میشه از تصاویر اختصاصی خودتون توی پست‌ها استفاده کنید و کمتر سراغ عکس‌های منتشر شده در اینترنت برید.

از ویرایشگرهای تصویر استفاده کنید

سعی کنید از ویرایشگرهای تصویر در عکس های خودتون استفاده کنید، البته  در استفاده از ویرایشگرهای تصاویر سادگی را فراموش نکنید.

توجه داشته باشید توی ویرایش، نباید اغراق کرد و تصاویر رو طوری دستکاری کرد که با اصل خودش در دنیای واقعی خیلی تفاوت داشته باشه.

در عوض، از فیلترها و ابزارهای ویرایش در مسیری استفاده کنید که بهترین ویژگی ‌های عکس‌های شما رو برجسته کنند. اجازه بدید رنگ‌ها خودشون رو بروز بدن. نورپردازی رو تقویت کنید و با توجه به برندی که دارید به عکس، رنگ‌های سرد یا گرم بدید.

[ دو شنبه 12 اسفند 1398برچسب:, ] [ 16:33 ] [ omid ] [ ]

استراتژی محتوا

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، به معنای داشتن برنامه‌ریزی مشخص برای تولید محتوا در اینستاگرام است. در واقع استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بخشی از استراتژی اینستاگرام را تشکیل می‌دهد که به شما در زمینه تولید منظم محتوا در اینستاگرام کمک می‌کند. کاربران در اینستاگرام به دنبال صفحاتی هستند که بتوانند از آن چیزی یاد بگیرند! بنابراین داشتن محتوای کاربردی و باکیفیت، مهم‌ترین عامل برای داشتن یک صفحه اینستاگرامی موفق برای کسب‌وکارتان است. با داشتن استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام می‌توانید به کاربران خود مطلبی بیاموزید، سوالات آنها را پاسخ دهید، محصولات خود را تبلیغ کنید و در نهایت فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

[ دو شنبه 12 اسفند 1398برچسب:, ] [ 16:22 ] [ omid ] [ ]

تعین هدف کلی اینستاگرام

این اساسی است. اگر صرفاً در جنبه اجتماعی در اینستاگرام هستید ، می توانید به مرحله بعدی بروید. اما اگر علاقه دارید تلاش های خود را برای رسیدن به یک هدف تجاری یا بازاریابی متصل کنید ، باید تعیین کنید که هدف کلی حساب شما چیست. با توجه به اینکه بیش از 50٪ از کاربران اینستاگرام از مارک های مورد علاقه خود پیروی می کنند ، ممکن است بخواهید به این موضوع ضربه بزنید و اهداف بازاریابی را تعیین کنید.

نکته این تمرین نقشه برداری هدف این است که: خود را در قبال یک نتیجه خاص پاسخگو باشید. به این ترتیب ، می توانید نتایج خود را اندازه گیری کنید ، پیشرفت خود را ردیابی کرده و ROI خود را تعیین کنید. اثربخشی تمام مراحلی را که در پیش رو دارید ، بهبود بخشید.

استراتژی محتوا و هر کار دیگری که انجام دهید به اهداف اهدافی بستگی دارد:
چه هدفی در اینستاگرام به نظر می رسد؟ این می تواند تعداد استفاده های بسیاری از پلتفرم باشد. خاص تر ، بهتر. هرچه اندازه گیری بیشتر باشد ، بهتر نیز خواهد بود.

در اینجا چند مثال آورده شده است:
تلاش های داستان پردازی با نام تجاری خود را افزایش دهید
مشارکت مخاطبان را بهبود بخشید
فروش محصول خود را افزایش دهید
افراد بیشتری را به لیست ایمیل خود تبدیل کنید
فرهنگ شرکت خود را نشان دهید تا بتوانید اعضای تیم فوق ستاره را جذب کنید
حراج و حرکت را برای عرضه محصول بعدی بسازید
با اتصال شماره های خاص به آنها می توانید این موارد را بتن ریزی کنید.
به عنوان مثال ، "شروع به تولید 5K / ماه در درآمد بازاریابی سهامداران تا 31 دسامبر."
در حالی که ویژگی مهم است ، اهداف شما نباید به سنگ تمام گذاشته شوند.
آنها می توانند با رشد مشاغل شما تکامل یابند. در صورت تغییر دید شما ، می توانند یک چرخش کامل را به دست آورند. آنها می توانند دامنه را افزایش یا کاهش دهند. شما معمار این طرح هستید
[ دو شنبه 12 اسفند 1398برچسب:, ] [ 16:17 ] [ omid ] [ ]

چند استراتژی برای افزایش فالوور

مرحله 1: هدف کلی اکانت اینستاگرام خود را تعیین کنید
مرحله 2: یک استراتژی محتوا ارائه دهید
مرحله 3: نمایه خود را برای مشارکت حداکثر طراحی کنید
مرحله 4: عکس هایی را که توجه شما را جلب می کند ارسال کنید
مرحله 5: زیرنویس تصاویر طولانی را به پست خود اضافه کنید
مرحله 6: هشتگ های استراتژیک را اضافه کنید
مرحله 7: یک برنامه ارسال پست کنید
مرحله 8: کاربران هدف خود را پیدا کرده و دنبال کنید
مرحله 9: در هر ساعت 50 کاربر را دنبال کنید
مرحله 10: با کاربران مربوطه همکاری و تبلیغ کنید
مرحله 11: چالش ها و مسابقات را اجرا کنید
مرحله 12: اینستاگرام خود را با مشتری آفلاین خود پیوند دهید
 
[ دو شنبه 12 اسفند 1398برچسب:, ] [ 16:6 ] [ omid ] [ ]
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد